Privacy
Privacyverklaring Horecainventaris.nl
Dit is de privacyverklaring van Horecainventaris.nl. In deze privacyverklaring informeren wij je over het gebruik van jouw persoonsgegevens door Horecainventaris.nl.
In het kort
Wij verzamelen en verwerken persoonsgegevens om het surf- en klikgedrag op onze website te volgen en zo onze website te verbeteren, gebruikersvriendelijk en interessanter te maken. De personen van wie wij de persoonsgegevens verwerken hebben bepaalde rechten met betrekking tot hun gegevens. Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doeleinden:
- Voor identificatiedoeleinden.
- Om elektronische bevestigingen van de registratie en/of de bestelling te kunnen sturen.
- Om met onze klanten te kunnen communiceren, zoals bij vragen of klachten.
- Het per e-mail op de hoogte houden van ons aanbod, nieuws en acties en zo nu en dan voor klantonderzoeken.
- Voor het verbeteren van de gebruikersvriendelijkheid van de website.
- Voor het maken en analyseren van bezoekersstatistieken.
- Om het surf- en klikgedrag op onze website te volgen en zo onze website te verbeteren, gebruikersvriendelijk en interessanter te maken. Op welke grondslagen is het gebruik van jouw gegevens gebaseerd? Wij gebruiken jouw gegevens op basis van de volgende grondslagen (“rechtsgronden”): Jouw toestemming. De gegevens zijn nodig voor ons gerechtvaardigd belang, of dat van een ander. Het gaat om de volgende “gerechtvaardigde belangen”:
- Ons belang om een (commerciële) relatie te onderhouden met onze klanten.
- Ons commerciële belang om meer inzicht te krijgen in onze gebruikers en onze klanten en hun wensen.
Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor wij ze verzamelen, ontvangen en/of gebruiken. In het algemeen hanteren wij daarbij de volgende bewaartermijnen:
- Klantgegevens (NAW gegevens, email adres, telefoonnummer): tot 2 jaar na de laatste transactie.
- Factuurgegevens, transactiegegevens en overige financiële gegevens: 7 jaar op basis van de wettelijke fiscale bewaarplicht.
- Gegevens in de administratie: zolang als je met ons een overeenkomst of andere relatie hebt en tot 2 jaar daarna.
- Accountgegevens (inlognaam, wachtwoorden): zolang als je het account hebt.
- Correspondentie: zolang als je een overeenkomst of andere relatie met ons hebt en tot 2 jaar daarna.
- IP adres: tot 24 maanden na het laatste websitebezoek.
- Informatie over surfgedrag: tot 24 maanden na het laatste websitebezoek.
- Informatie die je op de website invoert om op de website te tonen: zolang de informatie relevant is om op de website te tonen.
- Informatie die verband houdt met een juridische procedure: zolang dat nodig is voor het voeren van de juridische procedure of voor het vaststellen van onze rechten in een juridische procedure.
Welke rechten heb je?
Je hebt op grond van de wet in ieder geval de volgende rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens:
- om een kopie en inzage te vragen in jouw gegevens;
- om informatie te ontvangen over de verwerking van jouw gegevens;
- om incorrecte gegevens te laten corrigeren;
- om onvolledige informatie compleet te maken, gezien de doeleinden waarvoor die worden verzameld en/of gebruikt;
- in bepaalde gevallen om jouw gegevens te laten verwijderen;
- in bepaalde gevallen om jouw gegevens te laten “beperken”;
- in bepaalde gevallen om bezwaar te maken tegen het gebruik (de verwerking) van jouw gegevens;
- om, als je toestemming hebt gegeven voor gebruik van jouw gegevens, die toestemming weer in te trekken. De intrekking geldt dan voor toekomstig gebruik van jouw gegevens;
- als je de gegevens zelf hebt aangeleverd of wanneer gegevens door jou zijn aangemaakt (bijvoorbeeld op basis van jouw gebruik van onze dienst), en je daarvoor toestemming hebt gegeven of de gegevens nodig zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, en als de gegevens elektronisch worden verwerkt: dan heb je het recht om jouw gegevens in een gestructureerd en gangbaar format mee te krijgen en, als dat technische mogelijk is, de gegevens op jouw verzoek op die manier aan een andere partij over te laten dragen;
- een klacht in te dienen bij de bevoegde privacy-toezichthouder (dit kan de toezichthouder zijn in het land van jouw gewone verblijfplaats, waar je je werk verricht of waar (gestelde) inbreuk wordt gemaakt op de privacywetgeving), in Nederland is dat de Autoriteit Persoonsgegevens. Om jouw rechten uit te oefenen, kun je contact met ons opnemen via de contactgegevens. Het kan zijn dat wij in bepaalde gevallen het recht hebben om jouw verzoek te weigeren. In dat geval zullen we toelichten waarom we het verzoek weigeren. Het kan zijn dat we de overeenkomst met je niet meer kunnen uitvoeren als we bepaalde gegevens niet van je hebben, dit zullen wij dan ook toelichten. We zullen het gebruik van jouw profielgegevens voor direct marketing doeleinden op jouw verzoek staken. In elektronische commerciële berichten is altijd een afmeldknop opgenomen zodat je je kunt afmelden van het ontvangen van die berichten.
Welke software gebruiken we?
De software die wij gebruiken om onze website te verbeteren, gebruiksvriendelijk en interessanter te maken:
Google Analytics
- Hiervoor hebben we een verwerkersovereenkomst met Google afgesloten.
- De gegevens worden geanonimiseerd opgeslagen.
- De gegevens worden niet verder gedeeld.
Google ReCaptcha v3
De diverse formulieren zijn beveiligd met reCAPTCHA v3 van Google. Dit is een onzichtbaar spamfilter. Om te bepalen of de bezoeker een robot is of niet, worden er tracking cookies geplaatst. Google’s privacybeleid en servicevoorwaarden zijn hierbij van toepassing.
Worden jouw gegevens doorgegeven buiten de Europese Economische Ruimte (EER)?
Nee, wij geven jouw gegevens niet door naar buiten de Europese Economische Ruimte, ze worden alleen opgeslagen op servers die zich binnen de Europese Economische Ruimte bevinden.
Kunnen we deze privacyverklaring aanpassen? Ja. Deze privacyverklaring is van 21-9-2024. We behouden ons het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. Als het om een belangrijke wijziging gaat zullen wij je daarvan op de hoogte brengen, bijvoorbeeld door je daar een email-bericht over te sturen.
Vragen en/of onduidelijkheden
Als je vragen of klachten hebt over het gebruik van jouw gegevens of over deze privacyverklaring kan je contact opnemen met: Horecainventaris.nl, Koperslagerstraat 13B, 5405BS Uden, info@Horecainventaris.nl.